השמאל מאבד גובה: הרשימות הערביות לא מסכימות להמליץ על לפיד

איתי גדסי No Comments on השמאל מאבד גובה: הרשימות הערביות לא מסכימות להמליץ על לפיד

יו"ר הרשימה המשותפת עודה הבהיר כי ללא 55 ממליצים על לפיד, הרשימה לא תמליץ עליו ולכן הסיכויים לכך קלושים. מנסור עבאס מסרב לתמוך גם בהדחת יו"ר הכנסת, בשל החשש כי אין מהלך כולל להחלפת ממשלה. בל"ד הודיעה כי לא תמליץ על אף מועמד

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השמאל מאבד גובה ומאבד את האפשרות להחליף את שלטון הימין. על רקע הקרבות בין לפיד לסער ובנט, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הודיע היום (רביעי) לאור המבוי הסתום בשמאל: "נתניהו לא יכול להגיע ל-61, וגם לא המחנה הנגדי. לכן כל מה שקורה עכשיו אינו רציני".

עודה הבהיר כי שיתוף הפעולה תלוי במספר הממליצים, "נגיד ללפיד 'תגיע ל-55 ממליצים – אחר כך נהיה מוכנים לכל מהלך פוליטי שיהיה טוב בעינינו'. לפיד לא יצליח". נציין כי כעת יש ללפיד רק 45 ממליצים עם גנץ שנמנע מלהודיע עד כה כי ימליץ כל לפיד.

בתוך כך, במהלך שיחות המשא ומתן, הודיע ח"כ מנסור עבאס כי הוא לא מסכים לקחת חלק בהחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין, כל עוד לא מובטח מהלך כולל להחלפת הממשלה. כך מדווחת עטרה גרמן.

בנוסף, בל"ד הודיעה כי לא תמליץ לנשיא על אף מועמד לראשות הממשלה: "בל״ד קוראת למפלגות הערביות להימנע מהמלצה, בין היתר משום שבכל מקרה מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני, ולא מוכנים לבטל את חוק הלאום ויתר החוקים הגזעניים והמפלים".

עוד נמסר מבל"ד: "אין כיום אף מועמד רציני שמוכן להתחייב לביטול המדיניות של דחיקת החברה הערבית לשוליים. לנו בבל״דאין מה לחפש במאבקים הפנימיים במחנה הימין הישראלי, ולא נלך שולל אחר אשליות ושקרים של השמאל הציוני".

הלשכה הפוליטית של בל״ד הדגישה כי "החלפת אישים היא חסרת משמעות אם לא משנים את המדיניות באופן יסודי, ושינוי כזה לא נראה באופק".



0 תגובות